You are currently viewing Jak wybrać firmę szkoleniową?

Jak wybrać firmę szkoleniową?

Firma szkoleniowa – jak ją wybrać dla swojego zespołu?

Jesteś właścicielem firmy i inwestujesz w rozwój pracowników? To świetny kierunek pod warunkiem, że zdecydujesz się na odpowiednią firmę szkoleniową. O tym, na co zwrócić uwagę przy jej wyborze, by mieć pewność, że inwestycja przyniesie wymierne efekty, przeczytasz w tym artykule. 

Na rynku działa mnóstwo firm szkoleniowych. To sprawia, że wybór tej jednej, odpowiedniej dla specyfiki przedsiębiorstwa nie jest prosty. Szkolenie pracowników przez firmę zewnętrzną to koszt, ale również inwestycja, która powinna przełożyć się efekty. Dlatego, zanim podejmiesz decyzję o jej wyborze, sprawdź:

Czy firma szkoleniowa bada potrzeby, zanim zacznie szkolić?

To bardzo ważna kwestia. Znajomość potrzeb pozwala dopasować szkolenie do specyfiki firmy i zwiększa szansę na jego efektywność. Każde przedsiębiorstwo jest inne i wymaga indywidualnego podejścia szkoleniowego.

Czy firma szkoleniowa zna Twoją branżę i na ile rozumie jej otoczenie?

To kolejne pytanie, które dobrze jest zadać. Znajomość branży, jej specyfiki wiele ułatwia i zwiększa szansę na to, że szkolenie będzie wartościowe dla Twojego zespołu. Zanim zdecydujesz się na współpracę, spytaj o wcześniejsze doświadczenia w szkoleniu firm o podobnym profilu.

Czy trenerzy są praktykami w temacie, z którego szkolą?

Jeśli trener był wcześniej praktykiem w temacie, z którego szkoli, ma nie tylko wiedzę, ale również niezwykle cenne doświadczenie. W SILLEO trenerzy szkolący menedżerów, posiadają doświadczenie menedżerskie, co pozwala im lepiej rozumieć potrzeby klientów i odpowiadać na nie.

Czy trenerzy posiadają certyfikaty i mają ukończone szkoły trenerskie?

Certyfikat to poświadczenie zdobycia umiejętności od najlepszych osób w branży i informacja, że zanim trener zaczął szkolić innych, postawił na rozwój własnych kompetencji. Jego posiadanie przez trenera zwiększa szanse na to, że dobrze zainwestujesz firmowe pieniądze.

Czy firma szkoleniowa przed złożeniem oferty chce poznać cele, jakie szkolenie ma realizować?

Zanim przedstawiciel firmy szkoleniowej złoży ofertę szkolenia, powinien zapytać Cię o cele, jakie chcesz dzięki niemu osiągnąć. Bez tej wiedzy trudno dopasować program i dobrać metody nauczania odpowiednie dla Twojego zespołu.

Czy firma szkoleniowa ma rekomendacje od klientów?

Wybierając firmę szkoleniową, sprawdź rekomendacje czyli co o firmie mówią jej klienci. W pierwszej kolejności poszukaj ich na własną rękę na stronie www czy profilach w social mediach np. na LinkedIn. Jeśli nie znajdziesz, zapytaj o nie. Możesz również poprosić o kontakt do osób, które mogą je potwierdzić. 

Rekomendacje od zadowolonych klientów, to najlepszy dowód na to, że firma szkoleniowa świadczy usługi na wysokim poziomie. Im więcej dobrych opinii, tym lepiej. Zapoznaj się z nimi uważnie i sprawdź, na co zwracali uwagę dotychczasowi klienci. Zastanów się, czy korzyści wymienione w rekomendacjach są kluczowe również dla Ciebie i Twojej firmy.

Czy trenerzy korzystają z różnorodnych metod szkoleniowych?

Najbardziej popularnymi formami prowadzenia szkoleń są prezentacje i dyskusja. Jednak możliwości jest dużo więcej, a różnorodność form nauczania wpływa na zaangażowanie i przyswajanie wiedzy przez uczestników szkolenia. Inne ciekawe formy to:

  • case study,
  • praca zespołowa,
  • gry szkoleniowe angażujące uczestników, 
  • odgrywanie ról i ćwiczenia praktyczne.

Czy firma szkoleniowa sprawdza, czy jej szkolenia pomagają klientom w osiąganiu założonych celów i w jaki sposób to robi?

Przeprowadzanie regularnych kontroli efektywności szkoleń jest niezwykle ważne. Są one źródłem cennych informacji na temat tego, czy szkolenie i metody nauczania:

  • przynoszą oczekiwane efekty,
  • wymagają udoskonalenia i w jakich obszarach,
  • dają wartość i potrzebną wiedzę uczestnikom.

Dzięki pozyskiwaniu informacji zwrotnej, można udoskonalać szkolenia i dostosowywać je do zmieniających się potrzeby rynku i klientów.

Łatwy i szybki kontakt z firmą szkoleniową

To kolejna ważna kwestia. Jeśli jest on szybki i sprawny od początku, a firma dba o jakość obsługi klienta, rzeczowo odpowiada na pytania, to szanse na to, że współpraca pójdzie sprawnie, rosną. 

Mam nadzieję, że wskazówki zawarte w tym artykule, ułatwią Ci w wybór odpowiedniej firmy szkoleniowej, a zdobyta wiedza przełoży się na efekty. Zapraszam Cię do zapoznania się z naszą ofertą szkoleniową dla menedżerów. Porozmawiajmy o potrzebach Twojej firmy podczas bezpłatnej konsultacji.

Bruno Żółtowski

Doradza menedżerom i wspiera zarządy firm w budowaniu strategii HRM (Human Resources Management). Diagnozuje potrzeby organizacji i projektuje procesy rozwojowe dla firm i instytucji. Specjalizuje się w usprawnianiu pracy zespołów oraz szkoleniu menedżerów z zarządzania zadaniami i efektywności osobistej.
Wykorzystuje doświadczenia zawodowe zdobyte w pracy trenera, menedżera i przedsiębiorcy, co pomaga mu syntetyzować wiedzę i skuteczniej rozwiązywać problemy Klientów. W 2005 roku założył firmę SILLEO, gdzie obecnie pełni rolę prezesa Zarządu spółki.
Ukończył studia magisterskie i doktoranckie z zakresu psychologii, studia menedżerskie w Szkole Głównej Handlowej, szkołę coachingu, Szkołę Trenerów Biznesu Moderator, liczne szkolenia dla trenerów i z zakresu Lean Management.
Uwielbia włóczęgę po świecie z plecakiem na plecach i dobrego bluesa.