To jest szkolenie zamknięte, organizowane na zlecenie klienta, dla menedżerów, specjalistów, osób mających kontakt z klientem lub zespołów współpracujących międzynarodowo.
Szkolenie kierowane jest do menedżerów zarządzających międzynarodowymi zespołami, osób mających kontakt z zagranicznymi klientami, zespołów współpracujących międzynarodowo, lub też przygotowujących się do takiej pracy.
To szkolenie dla firm handlowych, firm produkcyjnych, firm z branży IT, pracowników marketingu, pracowników placówek edukacyjnych, urzędników.
PODCZAS SZKOLENIA UCZESTNICY DOWIEDZĄ SIĘ:
- Co to znaczy być świadomym i wrażliwym międzykulturowo?
- Jaka jest różnica między grupami wielokulturowymi, międzykulturowymi, a zintegrowanymi międzykulturowo?
- Czym się charakteryzują warstwy kultur: widoczna i niewidoczna, i jak są powiązane?
- Jak unikać stereotypizowania osób, pochodzących z różnych kultur?
- Jakie inne czynniki – oprócz kultury narodowej – warto brać pod uwagę wchodząc w interakcje z innymi?
- Co to jest Mapa Kulturowa i jak z niej korzystać?
- Jakie wymiary różnic międzykulturowych mają największy wpływ na komunikację w sytuacjach biznesowych oraz współpracę z zespole?
- Czym – w kontekście tych różnic – charakteryzują się poszczególne kraje (wybór krajów do omówienia zależy od potrzeb konkretnej grupy szkoleniowej)
- W jaki sposób na co dzień radzić sobie z różnicami w poszczególnych wymiarach tak, aby jak najlepiej wykorzystać potencjał, jaki niesie ze sobą różnorodność międzykulturowa?
Program szkolenia „Trening międzykulturowy – jak zarządzać zespołem międzykulturowym”
Każde szkolenie jest szyte na miarę, pod konkretną firmę.
Poniżej znajdziesz przykładowy program:
- Wrażliwość międzykulturowa
Czym charakteryzuje się świadomość i wrażliwość międzykulturowa?
- Uczestnicy poddadzą refleksji swoje aktualne postawy w odniesieniu do kultur innych narodów oraz własnej.
- Uczestnicy dowiedzą się o różnicach pomiędzy grupą wielokulturową, międzykulturową i zintegrowaną międzykulturowo oraz ocenią, jakiego rodzaju zespół sami tworzą, i jakie są ich dążenia.
- Zrozumieją, co to są warstwy kultury: widoczna i niewidoczna.
- Wprowadzenie do Mapy Kulturowej
- Uczestnicy poznają czynniki, które – oprócz kultury kraju – mają wpływ na interakcje z innymi
- Uczestnicy poddadzą refleksji swoje własne spojrzenie na przedstawicieli innych kultur
- Dowiedzą się, co to jest Mapa Kulturowa i zrozumieją jak z niej korzystać konstruktywnie, nie popadając w pułapkę stereotypizowania
- Wymiary różnic kulturowych, związane z komunikacją
- Uczestnicy zapoznają się wymiarami na Mapie Kulturowej, które bezpośredni sposób wiążą się z komunikacją (np. wymiar wysokiego i niskiego kontekstu komunikacji, typowe dla danej kultury sposoby udzielania informacji zwrotnej, wyrażania odmiennej opinii, czy przekonywania)
- Uczestnicy wypracują indywidualne strategie radzenia sobie z różnicami międzykulturowymi w obszarze komunikacji
- Wymiary różnic kulturowych związane ze współpracą
- Uczestnicy zapoznają się wymiarami na Mapie Kulturowej, które bezpośredni sposób wiążą się ze międzynarodową współpracą w zespole i między zespołami (np. różne rozumienie hierarchii, odmienne postrzeganie czasu i organizacji pracy, zróżnicowane podejście do podejmowania decyzji, czy budowania zaufania w zespole)
- Uczestnicy wypracują indywidualne strategie radzenia sobie z różnicami międzykulturowymi w obszarze współpracy
Dlaczego warto przeprowadzić szkolenie międzykulturowe w swojej firmie?
Praca w zespołach międzynarodowych staje się codziennością już nie tylko – jak kilka czy kilkanaście lat temu – w obszarach IT, czy międzynarodowym handlu, ale też w wielu innych branżach, w tym edukacyjnej, czy produkcji. Jest to efektem nie tylko migracji, ale również coraz większego udziału pracy zdalnej, która umożliwia firmom zatrudnianie pracowników z nawet bardzo odległych stron.
I o ile praca w międzynarodowym zespole nierzadko niesie wiele dodatkowych korzyści, często też powoduje nieporozumienia, frustracje i mniejszą wydajność, wynikające z niezrozumienia bardzo istotnej kwestii: różnic kulturowych.
Wiele z tych różnic może być niewidocznych gołym okiem, ale mają one kluczowe znaczenie w komunikacji i współpracy. Trening międzykulturowy umożliwia poznanie tych różnic, a także głębszą refleksję nad charakterystyką kultury kraju własnego pochodzenia uczestników, a także uświadomienie sobie potencjalnych uprzedzeń i stereotypów. W efekcie, nie tylko praca w międzynarodowym zespole staje się efektywniejsza – poprawia się też atmosfera i relacje.
Program szkolenia jest każdorazowo dopasowywany do potrzeb Klienta.
Szkolenie jest realizowane w interaktywnej formie warsztatowej.
Czas trwania szkolenia uzależniony jest od indywidualnej sytuacji klienta i związanych z tym potrzeb – zazwyczaj wynosi od 8 do 16 godzin.
Szkolenie może być realizowane online lub stacjonarnie.
Grupa szkoleniowa powinna liczyć od 6 do 12 osób. Najwyższą efektywnością szkolenia charakteryzują się warsztaty organizowane w grupach mieszanych pod kątem narodowości.
Język szkolenia: polski lub angielski.
Szkolenie zamknięte dla firmy bądź instytucji jest wyceniane indywidualnie. Dlaczego? Jego cena zależy od kilkunastu czynników, oto najważniejsze z nich:
– zakresu (czas spędzony na poznaniu problemów klienta i dopasowaniu tematyki, ćwiczeń i metod pod danego klienta)
– liczby uczestników szkolenia
– lokalizacji (koszty i czas dojazdu, nocleg trenera)
– zastosowania dodatkowych materiałów szkoleniowych
Jeżeli chcesz poznać wycenę szkolenia, wypełnij formularz, oddzwonimy.
Podczas szkolenia zapewniamy:
Dawkę wiedzy na wysokim poziomie merytorycznym
Nowoczesne technologie i aplikacje mobilne wspomagające ćwiczenia szkoleniowe
Pracę z case study
Quizy online przed, w trakcie i po szkoleniu
Wypracowanie praktycznych rozwiązań dla wyzwań i problemów
Grywalizację pobudzającą motywację do uczenia się
Rozwój wiedzy i umiejętności menedżerskich na wielu obszarach
W SILLEO organizujemy również szkolenia motywacyjne i szkolenia z delegowania zadań. Kompetencje menedżerów i lepszą współpracę wewnętrzną podniesie też szkolenie z zarządzania czasem i szkolenie z zarządzania zespołem.
Zapoznaj się ze szczegółami tych szkoleń i umów się z nami na rozmowę.
Prowadzimy szkolenia stacjonarnie oraz zdalnie
Zobacz również
Prowadząca szkolenie
Anna Helmich-Zgoda
Psycholog zarządzania, certyfikowana trenerka biznesu i mediatorka, coach PCC.
Jako psycholog, specjalizująca się w psychologii biznesu oraz prowadząca własną firmę przedsiębiorczyni jest przekonana, że wiedza psychologiczna, a także samoświadomość i inteligencja emocjonalna, wykorzystywane w codziennej pracy pomagają rozwijać firmy i zespoły, a przez to skuteczniej osiągać cele.
Specjalizuje się w prowadzeniu interaktywnych szkoleń z tzw. „miękkich” aspektów zarządzania ludźmi, negocjacji, rozwiązywania konfliktów i mediacji, oraz różnic międzykulturowych. Prowadzi również warsztaty dotyczące komunikacji i wywierania wpływu, wystąpień publicznych, oraz pracy głosem. Jako asesor oraz współautorka sesji Assessment Centre i Development Centre dokonuje oceny potencjału rozwojowego pracowników wraz z wyznaczeniem kierunku ich rozwoju.
Aktualnie mieszka w Stanach Zjednoczonych i pracuje dla klientów w Europie, Azji, Afryce oraz Amerykach: Północnej i Południowej. Od 2009 roku wykłada na studiach podyplomowych w Uniwersytetu SWPS, w Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu.
Prywatnie jest pasjonatką podróży i zanurzania się w nowe, nieznane kultury. Jako pilot samolotów jednosilnikowych uwielbia też oglądać świat z innej – podniebnej – perspektywy.