Szkolenie może mieć formę zarówno otwartego (uczestnicy z różnych organizacji), jak i zamkniętego (dla konkretnej organizacji). Skierowane jest do członków organizacji, którzy zajmują się doborem i oceną personelu.

Szkoła praktycznie przygotowuje do opracowywania, prowadzenia i raportowania procesów badania kompetencji metodami Assessment Centre oraz Development Centre – ośrodków oceny i rozwoju. Program Szkoły AC/DC odpowiada na pytania, które stawiają sobie nawet doświadczeni asesorzy i twórcy ośrodków oceny i rozwoju. 

PODCZAS SZKOLENIA UCZESTNICY DOWIEDZĄ SIĘ:

  • Jak badać co ludzie myślą, a nie tylko to co deklarują?
  • Jak dobierać wskaźniki kompetencji tak, żeby można je było łatwo zaobserwować?
  • Jak konstruować zadania, by były trafne ekologicznie, czyli jak najmocniej zbliżone do warunków naturalnych?
  • Jak konstruować zadania, by zredukować ryzyko autoprezentacji badanych w AC/DC, czyli sprawdzić jak rzeczywiście zachowują się w pracy?
  • Jak rzetelnie i trafnie porównywać między sobą badanych w AC/DC?
  • Jak rozstrzygać różnicę zdań między asesorami, żeby trafnie i rzetelnie ocenić badaną osobę?
  • Jak przekazywać informację zwrotną badanym w DC żeby motywować ich do rozwoju, a nie wzbudzać w nich psychologiczny opór?
SILLEO szkolenia dla menedżerów

Program szkoły AC/DC

Program Szkoły AC/DC ma na celu przygotowanie jej uczestników do samodzielnej realizacji ośrodków oceny i rozwoju, o trafności i rzetelności, na poziomie zgodnym z wynikami badań nad skutecznością ośrodków oceny w USA i krajach Europy zachodniej.

  1. Kompetencje i ich wskaźniki
  • Operacyjne definiowanie kompetencji poddawanych badaniu
  • Przygotowanie obserwowalnych wskaźników do pomiaru poziomu danej kompetencji

2. Dobór zadań testujących poziom kompetencji

  • Skonstruowanie zadań, umożliwiających wykazanie się przez badanych działaniami, które mają być obserwowane
  • Zaprojektowanie arkusza obserwacyjnego
  • Przygotowanie asesorów (sędziów kompetentnych) i osoby odgrywające role (tzw. graczy) oraz moderatorów, prowadzących sesję obserwacyjną
  • Wykonanie testowe zadań z podziałem na role (badanych, graczy i asesorów)

3. Integrowanie obserwacji i konstruowanie raportu

  • Integrowanie obserwacji asesorów z różnych zadań
  • Dane, które należy zawrzeć w raporcie i te, które można pominąć
  • Optymalny poziom szczegółowości raportu
  • Wystawianie ocen i sporządzenie ich uzasadnienia

4. Przekazywanie informacji zwrotnych

  • Bazowy scenariusz udzielania ustnej informacji zwrotnej, uzupełniającej raport
  • Radzenie sobie z oporem psychologicznym badanych, przed przyjęciem niskiej oceny
  • Nakreślenie planu działań rozwojowych dla osoby badanej

INFORMACJE DODATKOWE 

  • Szkolenie zostanie poprowadzone w formie online lub hybrydowej.
  • Szkolenie będzie realizowane w 6-12 częściach po 4-8 godzin dziennie – łącznie 48 godzin zegarowych.
  • Szkolenie będzie realizowane w formie warsztatowej. Uczestnicy będą mieli okazję przećwiczyć w praktyce to, czego dowiedzą się od trenera.
  • Grupa szkoleniowa nie powinna być większa niż 12 osób ze względu na efektywność szkolenia.

Realizacja badania kompetencji metodą AC/DC

Oferujemy Państwu swoje usługi w zakresie realizacji badania kompetencji kandydatów lub pracowników metodą Assessment Centre / Development Centre w Państwa firmie.

Posiadamy szerokie doświadczenie związane z prowadzeniem ośrodków oceny i rozwoju. Projektujemy AC/DC pod kątem rzeczywistych potrzeb organizacji, zarządzania talentami i tworzenia efektywnych programów rozwoju kompetencji.

Nasze usługi wyróżnia znajomość rzetelnej metodologii badań psychologicznych, zaadoptowanej do prowadzenia badań AC/DC. Projektując adekwatne zadania i dobierając trafne wskaźniki korzystamy ze znajomości psychologii społecznej, poznawczej, emocji i motywacji, behawioralnej oraz osobowości, które stanowią podstawę kompetencji badanych w AC/DC.

Posiadamy również autorskie narzędzie pozwalające na maksymalne zobiektywizowanie oceny asesorów, zawartej w raporcie, przy jednoczesnym zachowaniu dużego komfortu pracy osób poddawanych badaniu.

Planując rozwój kompetencji swoich pracowników a także rekrutacje, mogą Państwo skorzystać z pomocy specjalistów, dzięki którym dokonają Państwo najtrafniejszych wyborów, pozwalających na sukcesywny rozwój Państwa firmy.

Wspólne przygotowanie i prowadzenie AC/DC w firmach uczestników

Uczestnikom Szkoły AC/DC oferujemy wspólne przygotowanie i prowadzenie Assessment Centre / Development Centre.

Usługa ta zakłada wsparcie w zakresie przygotowywania adekwatnych zadań i doboru wskaźników, współprowadzenie AC/DC oraz pomoc przy tworzeniu raportu asesorów.  Dzięki temu każdy Uczestnik Szkoły ma możliwość wdrożenia nowych umiejętności w bezpiecznym środowisku, zapewniającym możliwość uniknięcia błędów, które mogą pojawić się przy nauce nowych kompetencji. Jest to doskonały sposób na, w pełni efektywne, wykorzystanie wiedzy i umiejętności zdobytych w trakcie zajęć Szkoły AC/DC.

Anna Helmich-Zgoda

Wykształcenie i doświadczenie prowadzącej Szkołę w liczbach:

Dwa ukończone kierunki studiów:

Magister psychologii ze specjalizacją psychologia biznesu (Uniwersytet Wrocławski).

Magister sztuki w dziedzinie wokalistyki klasycznej (Akademia Muzyczna we Wrocławiu).

Certyfikowany trener biznesu od 2004.

Certyfikowany executive i leadership coach od 2008.

Certyfikowany, profesjonalny mediator od 2008.

Konsultant HR od 2013.

Coach, certyfikowany przez International Coach Federation (ICF) od 2014.

Około 10.000 godzin szkoleń grupowych.

Około 5000 przeszkolonych osób.

Ponad 1500 godzin coachingów indywidualnych.

Ponad 200 klientów coachingowych.

Prawie 100 godzin coachingów grupowych.

Ponad 70 firm, które skorzystały z moich usług – wśród nich małe, lokalne, średnie przedsiębiorstwa, jak i duże międzynarodowe korporacje.

Jeden Uniwersytet (Uniwersytet SWPS), w którym wykładam.

Jedna mała firma, którą prowadzę (aktualnie w USA, wcześniej w Polsce).

Cezary Radomski

Cezary Radomski

Wykształcenie i doświadczenie prowadzącego Szkołę w liczbach:

Magister psychologii ze specjalizacją psychologia społeczna (Uniwersytet Opolski).

Certyfikowany trener biznesu od 2002.

Certyfikowany coach od 2009.

Certyfikowany, profesjonalny mediator od 2016.

Konsultant HR od 2002.

Ponad 8500 godzin szkoleń grupowych.

Ponad 3500 przeszkolonych osób.

Prawie 300 godzin coachingów indywidualnych.

Ponad 30 klientów coachingowych.

Ponad 50 firm, które skorzystały z moich usług – wśród nich małe, lokalne, średnie przedsiębiorstwa, jak i duże międzynarodowe korporacje.

Jeden Uniwersytet (Uniwersytet SWPS), w którym wykładam.

Jeżeli chcesz poznać wycenę szkolenia,  wypełnij formularz, oddzwonimy.

    Regulamin i warunki korzystania ze strony

    Podczas szkolenia zapewniamy:

    Dawkę wiedzy na wysokim poziomie merytorycznym

    Nowoczesne technologie i aplikacje mobilne wspomagające ćwiczenia szkoleniowe

    Pracę z case study

    Quizy online przed, w trakcie i po szkoleniu

    Wypracowanie praktycznych rozwiązań dla wyzwań i problemów

    Grywalizację pobudzającą motywację do uczenia się

    Rozwój wiedzy i umiejętności menedżerskich na wielu obszarach 

    W SILLEO organizujemy również szkolenia motywacyjne i szkolenia z delegowania zadań. Kompetencje menedżerów i lepszą współpracę wewnętrzną podniesie też szkolenie z zarządzania czasem i szkolenie z zarządzania zespołem.
    Zapoznaj się ze szczegółami tych szkoleń i umów się z nami na rozmowę.

    Prowadzimy szkolenia stacjonarnie oraz zdalnie