Menu

Biznesowe gry terenowe i miejskie

Nowoczesną i nietuzinkową formą integracji pracowników jest gra terenowa. Może ona przyjmować formę standardowej gry terenowej (realizowanej w hotelu, obiekcie szkoleniowym, w lesie bądź np. w zamku) lub gry miejskiej (realizowanej w dowolnej, atrakcyjnej lokalizacji w Polsce).

Scenariusz gry tworzony jest w oparciu o potrzeby Klienta i dedykowany dla konkretnej grupy odbiorców. Tematyka gry i jej główne wątki mogą dotyczyć branży Klienta.

Gra terenowa:

Gra zespołowa terenowa realizowana jest na terenie jednego z obiektów zaproponowanych przez SILLEO, zaakceptowanego przez Klienta, np. w okolicy Ogrodzieńca lub jednym z zamków Dolnego Śląska, Mazowsza, Małopolski, na terenach postindustrialnych, bądź leśnych czy górskich.

Scenariusz gry każdorazowo tworzony jest w oparciu o potrzeby zgłoszone przez Klienta i dedykowany dla grupy managerów/pracowników danego działu, departamentu. Tematyka gry i jej główne wątki obejmują obszary związane z integracją, pracą zespołową, budowaniem wzajemnego zaufania wśród pracowników.

Przebieg gry:

Uczestnicy połączeni w zespoły, które przemieszczają się po lesie i terenach przyległych do ośrodka (bądź innym wybranych przez Klienta), odnajdując poszczególne punkty (tzw. stacje gry) wykonują na nich różnorodne zadania przygotowane przez trenerów (tzw. Mistrzów Gry). Zadania wykorzystują zdolności kreatywnego rozwiązywania problemów i myślenia analitycznego.

Scenariusz gry powstaje w oparciu o założenie, że jej głównym celem jest nabycie umiejętności zespołowego pokonywania wyzwań. Scenariusz zawierać może elementy pokonywania przeszkód stawianych przed poszczególnymi zespołami, radzenia sobie w sytuacjach wymagających natychmiastowej wymiany informacji między poszczególnymi jednostkami (zespołami) z uwzględnieniem szumu informacyjnego, a także współdziałania i kooperację między zespołami.

Część zadań wymaga od uczestników wyjścia poza schematy myślowe i poszukiwania wsparcia poza własnym zespołem, natomiast część zadań skierowana jestdo całej grupy uczestników biorących udział w grze i wykonanie ich zależy wyłącznie od pełnego zaangażowania wszystkich osób zaproszonych do udziału. Celem pośrednim gry jest zapewnienie uczestnikom okazji sprawdzenia swoich możliwości w odnajdywaniu się w obcej przestrzeni, stawianie ich przed wyzwaniem, które muszą zrealizować wspólnie z całym zespołem.

Gra kończy się podsumowaniem wyników oraz (opcjonalnie) merytorycznym nawiązaniem sytuacji zabawowej do realiów biznesowych, a jego celem jest domknięcie gry i pokazanie uczestnikom, w jaki sposób nabyte doświadczenie mogą przekuć w działania w obszarze zawodowym.

Gra miejska

Gra miejska jest przygotowana w oparciu o strukturę tkanki miejskiej np. Krakowa, Pragi, Budapesztu. Uczestnicy podzieleni na zespoły, które przemieszczające się po mieście, odnajdują poszczególne punkty (tzw. stacje gry) i wykonują na nich różnorodne zadania przygotowane przez trenerów. Zadania wykorzystują zdolności kreatywnego rozwiązywania problemów, myślenia analitycznego, wiedzę ogólną bądź mogą być bardziej sprofilowane, np. pod wiedzę o firmie/jej produktach, pracownikach, klientach, historii etc.

Celem gry jest zapewnienie uczestnikom możliwości sprawdzenia swoich możliwości w odnajdywaniu się w obcej przestrzeni, stawianie ich przed wyzwaniem, które muszą zrealizować wspólnie z całym zespołem. Dodatkowym atutem gry jest jej walor edukacyjny: uczestnicy poznają miasto i jego najważniejsze zabytki i atrakcje. Dzięki udziałowi w grze pracownicy będą mogli wczuć się w rolę Sherlocka Holmesa czy Indiany Jonesa lub jak kto woli: rodzimego Pana Samochodzika.

SAM_0026

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij »